• Wedstrijdverslag SV Harskamp - v.v. Barneveld

Vandaag – zaterdag 29 oktober 2022 – stond de wedstrijd in Harskamp, tegen de plaatselijke SV, op het programma. Op papier een moeilijke pot, gezien de ontwikkelingen van de thuisploeg van de afgelopen jaren.

Met dit gegeven in het achterhoofd meegenomen, wisten de Barnevelders de Harskampers toch aardig onder druk te zetten.

Na een aantal kansen over en weer (Aryan Elyasi, red.), viel helaas door een verkeerde terugspeelbal de bal achter onze sluitpost Rinse Verweij: 1-0. Doelpuntenmaker, tevens de topscorer van onze 4e klasse C, Frank Hol.

Gezien het spelbeeld wist v.v. Barneveld wel degelijk dat er in Harskamp iets te halen viel. Vooral in de 1e helft was het v.v. Barneveld dat toch scherper op het veld stond dan de thuisploeg.

Na een aantal mogelijkheden kreeg v.v. Barneveld in de 40e minuut een penalty, na een overtreding op Aryan Elyasi. Mark Ecker schoot vanaf 11 meter netjes binnen de palen. Een lekkere opsteker zo net voor de rust: 1-1.

Na een prima 1e helft kwam v.v. Barneveld toch wat moeizamer uit de kleedkamer en een stuk minder scherp, afwachtend wat de tegenstander zou gaan doen. Alhoewel de kansen op en neer bleven gaan, was het vervolgens Harskamp die het volgende doelpunt scoorde. Opnieuw was het Frank Hol. Hij kreeg de bal aangespeeld aan de rechterkant van het veld, kapte naar binnen en schoot met links binnen.

v.v. Barneveld liet het er niet bij zitten en ging met meer druk naar voren voetballen. Zo kwam er, na 74 minuten gespeeld te hebben, een ingooi op ongeveer 15 meter van de achterlijn. Deze ingooi werd voor de pot ‘geslingerd’ en kwam met enig geluk tussen de doelman van Harskamp en Joëll Hendriks terecht. Laatstgenoemde wist met zijn hoofd de twijfelende doelman te passeren.

Waar v.v. Barneveld nog aan het genieten was van de gelijkmaker, was de scherpte even weg en meteen na de aftrap schoten de Harskampers opnieuw raak. Na 75 minuten spelen was het 3-2 in het voordeel van de thuisploeg. Kort daarna viel ook de 4-2. Hier ging miscommunicatie achterin aan vooraf. De wedstrijd leek gespeeld..

Zoals het dit hele seizoen al gaat, bleef v.v. Barneveld echter doorgaan, want een wedstrijd is pas verloren na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. Met veel inzet en doorzetten kreeg Barneveld de 4-3 nog op het scoreformulier. Een voorzet van Johannes Fieret werd door de Harskampse verdediging in eigen goal gewerkt.

Alhoewel v.v. Barneveld verloren heeft, mogen we toch trots zijn op de strijdlust die dit seizoen optimaal is. Het elftal blijft vechten voor elke meter en voor elk punt dat gepakt kan worden.

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen GVC uit Wageningen op het programma. De aftrap tegen de Wageningse studenten is om 14:30 uur!