• Mooi eerbetoon VVB4 aan overleden teamgenoot Tom Crowley

De voetballers van VV Barneveld 4 hebben zaterdag hun overleden teamgenoot Tom Crowley herdacht. Tom Crowley overleed vrijdag op 41-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. Twaalf jaar geleden kwam Crowley vanuit Engeland naar Barneveld. Hij werd speler in een vriendenteam van VVB en nadat zijn zoon ging voetballen werd hij trainer. ,,Tijdens de trainingen was hij gedreven en wilde hij alles op alles zetten om zijn spelers beter te maken,'' aldus een woordvoerder van VVB.

In juni 2017 kreeg Tom Crowley het bericht dat hij ernstig ziek was. Voetbal bleef echter zijn grote passie. ,,Zelfs toen het werken niet meer ging, kwam Tom naar het sportpark van VVB om zijn jongens trainen en aan te moedigen.''

Tot de winterstop stond Crowley op het veld. ,,Na die tijd ging zijn gezondheid snel achteruit. Vrijdag is hij uiteindelijk overleden,'' aldus de vertegenwoordiger van VVB.

Barneveld 4 speelde zaterdag tegen Bennekom 10. Het duel werd na overleg gespeeld ter nagedachtenis aan Tom Crowley. In aanwezigheid van veel familie, vrienden en oud-teamleden werd de wedstrijd voorafgegaan door een emotionele toespraak in de kleedkamer en een minuut stilte. De zoon van Tom, Max Crowley, verrichtte de aftrap en kreeg vrije doorgang naar het doel van Bennekom en scoorde een symbolische goal.

In de 13e minuut, het rugnummer van Tom Crowley, werd nog eens stilgestaan bij zijn overlijden met fakkels, vuurwerk en een applaus. De Barnevelders wonnen het duel uiteindelijk met 2-1 en kijken volgens betrokken spelers 'zeer trots terug op dit mooie eerbetoon aan hun overleden vriend.'

In de Barneveldse Krant van 23 December stond Tom Crowley uitgebreid stil bij zijn ziekte en zijn komst naar Barneveld. Tom Crowley laat een vrouw en twee kinderen achter.

Bron: Barneveldse Krant

Klik hier om het artikel van 23 December over Tom Crowley te lezen.